Matilda
    Hej

    Jag ska ansöka till universitetet till våren och har en fråga. Om jag blir antagen till läkarprogrammet kan jag senare under utbildningen byta till tandläkarprogrammet, och isåfall under vilken termin? För vad jag förstått är den första delen av utbildningarna samma och att det därför går att byta om det finns plats på det motsatta programmet.

    Tack!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är inte alls säkert det kommer finnas plats på tandläkarprogrammet och om det kommer finnas plats är det mycket möjligt att studerande på tandläkarprog. i andra städer vill byta, alltså byta studieort. För övrigt, vänd dig gärna till studievägledaren på det tandläkarprogrammet dit du vill byta till.

    Studie- och yrkesvägledare