Sara

    Hej! Kan man byta klass även fast skolan inte har börjat än? Jag har fått klasslistan, men känner det finns en annan klass som ”tilltalar” mig mer?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,

    det är en fråga du får ställa till personal på den skolan där du ska läsa. Ytterst är det Rektor som är ansvarig. Hur klassindelningen på olika skolor görs eller om man kan byta, om man vill - eller inte - är olika på olika skolor. Det är en frågan som löses "lokalt, på plats, på skolan." Att byta klass hör inte till "allmänna elevens rättigheter" så vitt jag vet, tyvärr.

    Vänligen och lycka till!

    ANNA