Karolina
    Hej, jag är medveten om att alla meritgivande kurser påverkar jämförelse talet men kommer överskridande merit också påverka jämförelse talet och om det är så jan man byta moderna språk Tyska 3 där jag har ett A mot moderna spanska 3 där jag har ett D ?
    • Daniel : Har du redan fått ditt Examensbevis? eller läser du nu mot Examensbevis?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Karolina,

    av din fråga framgår tyvärr inte om du redan har fått ett Examensbevis eller ännu inte.

    Därför går det inte att svara på din fråga..

    Om du redan har fått examensbevis, kan du inte byta ett språk mot ett annat; men om du läser eller gör prövning i en ny kurs som OCKSÅ DEN ger meritpoäng /och du redan hade max i merit/ - då räknar antagning.se in ÄVEN DET NYA BETYGET, om det höjer ditt meritvärde. Om det inte höjer ditt meritvärde, då räknas inte det nya betyget in.

    I fall du ännu inte har fått examensbevis, prata med SYV på din skola om att i din studiplan byta kurser så att du får högre meritvärde.

    Hälsningar

    Daniel syv