Caroline

    Hej ! Jag går nu på IB linjen, jag trivs ganska bra men de har för mycket naturvetenskapliga ämnen i år 1. Även om jag får välja mina egna ämnen som jag gillar nästa år, så finns det inte de ämnen jag vill välja. Jag har tittat på en annan gymnasie och de kurser som de erbjuds passar perfekt för mig. Kan jag byta till den skolan med samma linje ? Behöver jag göra entrance test igen ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om den andra skolan har ledig plats, kan rektor ta in dig; kontakta skolan - snarast! Och lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare