Mine
    Hej!
    Jag tog studenten från gymnasiet förra året men fick ett studiebevis eftersom jag fick underkänt i några ämnen. De 5 ämnen som jag har underkänt i är bioteknik, matte 4, kemi 2, fysik 2 samt naturvetenskaplig specialisering. Jag vill läsa upp mina betyg på komvux så jag får en gymnasieexamen men jag kommer inte läsa något som kräver naturämnena. Jag har svårt för dessa ämnen och undrar om jag kan byta ut, åtminstone matte 4, kemi 2 och fysik 2 mot andra ämnen, ex företagsekonomi, och ändå få en gymnasieexamen. Min fråga är egentligen, går det att byta dessa 3 (eller 5) ämnen och få en gymnasieexamen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, det borde gå. Boka tid för planering mot examensbevis med syv på komvux i den kommunen där du är folkbokförd.