Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elias;
    om jag förstår dig rätt så fick du ut ditt EXAMENSBEVIS, alltså dokumentet "examensbevis" är utfärdat och i så fall kan inget ändras i det dokumentet (tänkt dig en "bild som är spärrad för redigeringsmöjligheter").

    Det du kan göra för att höja meritvärde är att
    - i fall du idag inte har max meritpoäng - skaffa dig betygen i kurser som kommer ge dig meritpoängen;
    - i fall du inte har högsta betygen i matte 1c, 2c och 3c i ditt exam.bevis, kan du göra prövningar i matte 1a, 2a och 3b och betygen i de lite lättare mattekurser kommer räknas in i stället för mattekurser i c-spåret.
    Jag antar att du redan har godkända betyg i alla kurser som krävs för Särskild behörighet till just det högskoleprogrammet du vill söka till; om inte - är det nödvändigt att du skaffar dig de betygen och de ska också räknas in i ditt jämförelsetal, i så fall.
    Vänligen
    Julia syv