K
    Hej!

    Jag går sam linjen och jag läser matematik 1b och 2b kursen men problemet är att jag har svårigheter i matte (dyskalkyli) och jag undrar skulle man kunna byta ut matte 1b och 2b mot 1a och 2a går det att göra så när man har ganska jobbigt med matte.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    För att byta kurser i matte på nivå 2 krävs rektors beslut om individuellt anpassat program. På nivå ett kan en lättare kurs ingå i ditt examensbevis om du har ett godkänt betyg i den, vilket är fallet när eleven byter från yrkesprogram ... men att få läsa matte 1a och 2a när man går på ett högskoleförberedande program, förekommer inte . Jag tror inte det är möjligt, tyvärr.

    Studie- och yrkesvägledare