Evelyn, SYV SYV på Kollaskolan

    Hej Ranim!

    För att få ut en examen finns det ganska många regler som skolan måste förhålla sig till. En av dessa regler är att vissa kurser är obligatoriska för att få ut en examen. Engelska 5 och 6 är sådana kurser. Man får helt enkelt inte röra de kurserna trots att du har flera utökade kurser.

    Så tyvärr går det inte att göra som du föreslår.

    Hälsningar
    Evelyn, studie- och yrkesvägledare

    • Julia :

      Håller helt med det svaret som Evelyn gav! Vill bara skika med en länk till info om Kraven för Examensbevis där det bl.a framgår vilka de obligatoriska kurser är: vad gäller engelska - på högskoleförberedande program Eng 5 och 6.