Linn
    Hej,jag har hört att man kan få hjälp med att söka sommarjobb av en syv-konsult tills man blir 20 år. Stämmer det? Och om det gör det,kan man fortfarande få hjälp om man går på ett distansgymnasium? Jag är 19 år nu men fyller inte 20 förrens den 29 augusti så jag kommer att vara klar med sommarjobbet innan dess isåfall.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linn,

    så vitt jag vet så finns det inte någon allmän regel ang. 20 årsgräns... dock kan det vara oIika i olika kommuner, om det handlar om olika lokala projekt. Du får gärna skicka länk till informationen som du syftar på - så får vi se vad det är för "20-årsgräns" som nämns... :)

    Annars så söker man sommarjobb /och annat jobb/ oftast på egen hand - via sina kontakter och meriter. Det kan också finnas olika projekt i olika kommuner, där man kan anmäla sig men då oftast "lottas ut" de jobben /eftersom det är fler sökande än jobbtillfällen/.

    Vänliga hälsningar

    Julia SYV