Tråkigt att läsa att du har problem med matten. Har du blivit utredd för dyskalkyli? Prata med din mattelärare; fråga om hen kan rekommendera att du gör dyskalkyli-utredning.
    Fråga vilken extrahjälp i matte du kan få på din skola. Prata även med kuratorn. Om det är stress-relaterade "spärr" du har, kanske behöver du träffa en skolpsykolog.
    Jag hoppas du får den hjälpen du behöver.
    Du kan också be dina vårdnadshavare kontakta rektorn på din skola.

    Vänligen och med förhoppning om att du på din skola får den hjälpen du behöver!

    ANNA

    • : nej men jag har ingen dyskalkyli det är bara att jag får typ STOP anfall under matte proven
    • Mikael : I så fall är det bra om du via kurator eller skolsköterska kan få boka träff med en skolpsykolog. Du kan kanske få hjälp av samtalsterapi eller ngn annan metod/behandling eller få tips från psykologen som blir till hjälp.