Natalie
    Hej
    jag tänkte kolla om man kan få studiebidrag om man pluggar distans på komvux. Jag tänkte nämligen plugga 400 poäng oktober till december men distans på alla kurser. Påverkar detta om jag kan få studiebidrag eller inte?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Natalie!

    Studieform, dvs om det är skoIbunden undervisning eIIer Distans - påverkar inte möjIighet att få studiemedeI. Det är samma regIer på viIken övrig inkomst man får ha, och antaI poäng per vecka som man måste studera - får att uppfyIIa viIIkoren för StudiemedeI.

    VänIigen

    Liselotte SYV

    Liselotte