Hej Herman; ja, man kan bli Behörig att söka till polisutbildningen, om man kompletterar efter gymnasiet.
    obs! även körkort krävs för att bli behörig till polisutbildningen, och andra "saker" som att kunna simma och klara fysiska och psykologiska tester - alltså, inte endast betyg i gymnasiala kurser ingår i Särskild behörighet till polisutbildningen.
    vänligen
    ANNA

    • : Jag har körkort o sånt men kan jag plugga upp matte och sånt efter gymnasiet för o kunna söka till polisutbildning. Om man inte har 2250 poäng när man går ut
    • Anna : Sök både till komvux (i den kommunen där du är folkbokförd) och till flera olika folkhögksolor (till folkhögskolorna kan man bli antagen, oavsett vilken kommun man är folkbokförd i). Blir du antagen på flera ställen, kan du välja sen, var du vill komplettera - är mitt råd.