Elsa
    Hej!

    Jag har tittat igenom behörigheten för sjuksköterska, dock var det ett tag sedan jag gick gymnasiet, därmed har jag glömt hur det ser ut med områdesbehörigheterna.

    Jag undrar om man gått natur, och inte läst naturkunskap 2, kan man då ändå söka in till sjuksköterska; i och med att man läst biologi 1, fysik 1, kemi 1 e.d.?

    Med vänliga hälsningar,
    Elsa

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Elsa,

    ja, Naturkunskap 2 ersätts av en "summa" av tre kurser - biologi 1, Fysik 1a och kemi 1. Har du godkända betyg i biologi 1, Fysik 1a och kemi 1; behöver du inte läsa eller göra prövning i Naturkunskap 2.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte