Kristina
    Hej!
    Har mejlat KI men inte fått något svar därför vänder jag mig till er.
    Jag har tänkt att göra provet (TAPIL) tisdagen den 18/4 men den 1 april var första gången jag gjorde högskoleprovet och jag funderar på om KI hinner få innevarande termins högskoleprovsresultat, det vill säga är det värt att utföra provet? Måste man ha gjort HP för att ha chans att gå vidare i TAPIL?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Kristina,

    så här står det på http://ki.se/utbildning/alternativt-urval (Karolinska Institutets hemsida):

    Liselotte

    Detta tolkar jag på det sättet att du kan gå vidare i antagningsprocessen.
    Och i vilket fall, så tycker jag det är bra att skriva test och levnadsbeskrivning /om inte annat - för att träna på det och skaffa sig erfarenhet inför nästa gång man söker/.

    TAPIL är >>"alternativt sätt" att komma in, och det är inte de "vanliga reglerna" som gäller, utan KI bestämmer i mångt och mycket själva vad som gäller; och det som gäller kan också ändras från en antagningsomgång till nästa - därför är det just svar från KI som man borde satsa på att försöka få. Men, som sagt, utifrån det de skriver på sin hemsida - så råder jag dig att delta i skrivningen nu på tisdag, den 18 april 2017 och Lycka till!

    L. :)