Lina
    Jag ska söka in till Ht18 och vill läsa en kandidat i fastighet och finans på KTH, finns det någon möjligt att läsa denna med 150% tempo (dvs att maxgränsen HP för termin uppfylls) så att man blir klar efter två år? Hur ska man gå tillväga isåfall? Under ansökan eller vid ankomst?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Jag tror det blir svårt, kanske omöjligt att läsa ett Program snabbare; utan du i så fall ska söka till fristående kurser och helst på distans och:eller på kvällstid. Problemet här är att alla kurser kanske inte finns att söka som fristående och/eller att du inte kommer in på dem alla. I värsta fall kan det bli så att du kommer på kurser som inte ens ger dig heltidsstudier som programmet ger. En svår fråga.. Vad säger studievägledare på just det programmet?