Amanda

    Jag har nationella prov och jag hörde man kunde göra nationella prov efterhand om det är några skador eller dödsfall. Men jag vet inte, men min är inte så allvarligt kanske men jag har infektion i foten och kan inte röra mig alls eller stå på fötterna. Min skola ligger heller inte samma stad där jag bor, tar typ 50 min att åka dit. Så jag undrade om jag har infektion och inte kan komma komma till skolan kan man då göra nationella prov nån annan gång eller är infektionen inte så allvarligt att man kan byta provtillfällen?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    hej Amanda,

    om du kommer att ha Intyg från läkaren /sjukskrivning/ för den dagen som provet äger rum, då har du en legitim anledning att utebli.
    Om du inte kommer att ha Sjukskrivningsintyg som omfattar provdagen, då är det upp till rektor på din skola att bestämma.
    Hälsningar

    Peter syv