Fredrik
    Hej
    lillebrorsan går i åk7 idag; om jag fattar det rätt så blir det obligatorisk prao för honom då, stämmer det? och han pratar endast om att bli soldat eller officer eller i alla fall ngt inom försvar. Så undrar jag därför finns det möjlighet att han skulle göra prao hos försvarsmakten? vem kontaktar man där? Tack på förhand!
    Fredde

    1 Svar

    Daniel SYV

    hejsan Fredde! :)

    Jo, det borde finnas möjligheter till PRAO hos FM, kika exempelvis på forsvarsmakten.se/sv/organisation/ledningsregementet/aktiviteter-vid-ledr/prao och jag hoppas din bror får göra sin PRAO hos FM.
    Jag kan tänka mig att antal platser är begränsat och att urval kommer att göras. Vet inte på vilka grunder FM kommer att välja ut, men kika gärna på länken ovan och Lycka till!
    Hälsa din bror från oss på Fråga SYV!
    Du/ni får gärna höra av er senare och berätta hur det gick med PRAO hos försvarsmakten!
    Din bror får också gärna se info om olika yrken inom FM - Framtid.se/yrke/yrken-inom-forsvarsmakten