Hejsan,

    I princip - ja! Men i praktiken brukar det vara svårt att anmäla sig - för att allt uppbokat.
    Prövning får man göra i vilken stad som helst - behöver inte vara i den kommunen där man är folkbokförd.
    I Gbg är det på Prövningsenheten man gör prövningar. direktlänk till deras hemsida är Här>>.
    *********************************
    Direktlänk till kurskatalogen - är här>>>
    Ser inte några svenskakurser just nu, över huvudet taget där.

    Det är nu för tiden mycket svårt att hitta var man kan anmäla sig till en prövning - och det gäller så gott som hela Sverige. Prövningsavgift på 500 kr har inte höjts på många år. Det är alltså relativt billigt och många har råd, och folk chansar ibland, gör prövningar utan att ha förberett sig. Och så är det också Lärarbrist!

    Om du eller någon du känner vill göra prövning just i Göteborg - testa kontakta prövningsenheten / [email protected] - BESÖKSADRESS: Skåneg.20 i Göteborg, tel.nr 031-367 02 10 )och fråga om de kan hjälpa till på något sätt. Försök annars hitta möjlighet att göra prövning i någon kommun nära Göteborg; för att det är ju ändå samma kurs med samma betygskriterier och samma villkor för att få betyg i kursen, oavsett vilken kommun man gör prövning i men restid och kostnader för resor, förstår jag, kan spela roll.

    Vänligen och med förhoppning om att du/ni hittar vad man kan göra prövning i SAS 3!

    ANNA