Daniel SYV

    Hej Wahid, det finns inte några generella regler ang. hur många prövningar man får göra på samma dag; det kommer man överens om med personal på prövningsstället om.

    Prövning gör man annars inte på en dag. Det brukar vara så att man gör den skriftliga delen först och 2-3 veckor senare träffar läraren eller lärarna /om en medbedömare är med/ - för att svara på frågor som läraren har satt ihop utifrån svaren som du har gett på den skriftliga delen av prövningen.
    Om det är praktiskt möjligt att skriva prövningar i 2 olika språk på samma dag eller i 2 olika kurser, oavsett om det är språk eller någon annan kurs, kan bero på. Det blir, utan tvekan, tufft - om det är möjligt.
    Om prövningsstället kan acceptera att du ska skriva 2 olika prövningar eller göra 2 olika muntliga genomgångar på samma dag - kan inte jag svara på, utan det får du fråga där du anmäler dig till prövningar.

    Hälsningar

    Daniel