Mohammed
    Hej
    Jag går i naturvetenskapsprogrammet. Till individuella val så har jag valt Engelska 7 och ett annat ämne som jag inte kommer ihåg, kan jag ha arabiska istället för Engelska 7?
    • Ludmila : Om din skola kan erbjuda arabiska, kan du ha den inom Individuellt val.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mohammed,

    inom Individuellt val kan man läsa "vilka kurser som helst", men det begränsas av skolornas möjlighet att erbjuda kurser: lärare måste finnas som kan undervisa och även har rätt att sätta betyg (sedan 1 juli 2015 är det endast Behöriga lärare som har rätt att sätta betyg). Finns det inte någon behörig lärare, då kan man inte erbjuda läsa just den kursen. tyvärr...

    Så, fråga du på din skola om det finns möjlighet att läsa arabiska - och om den möjligheten finns, så kan du ha en eller 2 kurser arabiska inom Individuellt val - för att varje språkkurs är á 100 poäng och det är 200 poäng i "boxen"(avdelningen) Individuellt val, så det ryms 2 kurser språk i den "boxen".

    Bästa hälsningar & lycka till med dina studier!

    ANNA