Elev
    Hej!

    Jag undrar om jag, som går i Naturvetenskapliga programmet kan ta med mig betyg som (samhällskunskap, engelska och svenska), om jag väljer att byta linje. Detta innebär om att jag byter linje (går i 1:an), och går om fast i en ny linje.

    Linjen som jag tänker börja är EK och har svenska 1, engelska 6 och samhällskunskap 1b.

    Mvh
    Dany

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Dany!

    Betyg gäller framöver och du behöver ej läsa om samma kurser om du redan har betyg men om du gör det /går om samma kurser/ och för högre betyg, då är det högre betyget som gäller. Även om du går om och skulle få lägra betyg, då är det endå det högre betyget som gäller.

    Om man har flera betyg i samma kurs, är det alltid det högre betyget som gäller.

    Det är bra om du läser info på den här sidan som berättar om vad som gäller när man vill byta program.

    Bästa hälsningar & lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare