Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Aida,
    du får välja Spanska 1, nybörjarkurs i spanska - på gymnasiet (i stället för Franska 3, som du annars skulle läsa med den bakgrunden du har, pga du läste franska på grundskolan).

    Ang. läsa franska och spanska samtidigt - så är det inte förbjudet, men frågan är då Hur kommer schemat se ut? Du kan ju inte klona dig! :) alltså, om språklektionen ligger i schemat och eleverna går till sina respektive språk på den "språklektionen", så kan du ju inte gå till franska 3 och till spanska 1 lektionen (om de går på samma tid/klockslag).
    Men du kan också ha tur och schemat passar och då finns det inga förbud mot att läsa flera språk på gymnasiet.
    Vänligen
    Julia syv