Utbildningssökande

    Hej! jag tänkte läsa motsvarande startkurs till programmet "Beteendevetenskapligt kandidatprogram" på Uppsala universitet. Det jag undrar är om man genom att läsa motsvarande kurs på hösten kan hoppa på fortsatta utbildningen till våren?

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Jacob,
    det finns ingen garanti, men det skulle ev. kunna gå. För att kunna "hoppa in" i programmet, måste ledig plats finnas på programmet. Men även om ledig plats finns, kan utb.ansvariga välja att ta in ngn annan - t.ex ngn som läser samma program på ett annat lärosäte och vill byta lärosäte/utb.ort; Om det är Samma kurs (även till innehåll - för att bara för att det är samma namn behöver inte innehåll i kursen vara identisk) och du får godkänt betyg i den Och det samtidigt finns ledig plats på programmet, då borde du kunna gå att "hoppa in" - är i alla fall vad jag tror; men fråga också studievägledare på det programmet som du vill hoppa in på.
    Vänligen
    SYV