Mohammed

    Hej! Jag är intresserad av affärssystemprogrammet på högskolan i Halmstad och undrar om man kan jobba på bank efter att ha pluggat affärssystemprogrammet? eller ska man gå ekonomprogrammet för att få jobb inom bank och finans sektorn?. Läst mest att affärssystemprogrammet leder mer till jobb inom verksamhetsutveckling. Tack.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej! Det finns olika jobb ”på bank”. T.ex kan man inom bankväsendet arbeta med personalfrågor eller med datasäkerhet ... kika gärna på Yrke Banktjänsteman

    Yrken inom de områden du är intresserad av är icke-reglerade; arbetsgivare anställer vem de vill och olika arbetsgivare kan tänka olika.

    Se i jobbannonser vilka kvalifikationer (bland annat vilken Utbildning) arbetsgivare efterfrågar.