Siena
    Vet att det är långt var tills jag börjar gymnasiet men kan man kombinera musik tillsammans med ekonomilinjen. Alltså om skolan har en musiklinje, kan man ta nån kurs i musik medans man går på ekonomilinjen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Senned,

    200 poäng (två normalstora kurser) ligger inom "individuellt val" - och man får läsa vilka kurser som helst inom den delen. Dock måste det passa in i schemat, så att inte - i ditt fall - musikkurser går samtidigt som andra kurser som är obligatoriska på Ekonomiprogrammet.

    Hur schemat kommer se ut är omöjligt att veta idag - ang. nästa läsår.

    Svar på din fråga är: i princip JA.Men det kan inte garanteras, för att schemat kan utgöra hinder.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar

    ANNA