Hej Hadi,
    om du inte fick dispens (tänk dock på att det är rektor på varje gymnasieskola som får göra en egen bedömning, det vill säga det är inte omöjligt att rektor på en ANNAN GYMNASIESKOLA skulle kunna bevilja dig dispens i engelska) - finns det endast en möjlighet att läsa på Handels- och admin.programmet - om du kommer in på "PRO"/programinriktat individuellt val >>>. Då är man inskriven på IM, introduktionsprogrammet: PRO men i praktiken läser ihop med andra elever på HA-programmet i alla ämnen, förutom engelska - där du läser i så fall grundskole-engelska. Tanken är att du ska först kunna få godkänt betyg i Eng Grund och sedan även i Eng 5 som är en obligatorisk kurs på alla nationella svenska gymnasieprogram. Utan godkänt betyg i Engelska 5 går inte att få ut examen från gymnasiet i Sverige idag.
    Länktips - Gymnasieguiden.se/program/IM/programinriktat-individuellt-val.