Anonym
    Vi säger att jag söker till estetik och media men har ingen sorts talang alls inom det området, men skulle vilja bli mycket bättre på fotografi osv. Kan jag då söka till estet och media eller är allt kört för mig?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Jo då, när man har intresse och är beredd att satsa - så kan man lära sig väldigt mycket. För att komma in på gymnasiets Estetik och media utbildningar brukar man inte kunna så mycket (eller ngt. alls) inom det område, utan man lär sig när man går på gymnasiet.
    Undantag: om det är Riksrekryterande och/eller Särskild variant - kan stor konkurrens uppstå om platserna;  gymnasieskola kan även införa antagningsprover.  Men om inga antagninsprov äger rum, då söker man på Betyg från grundskola. Och man lär sig om fotografi mm. när man går på gymnasiet i så fall.

    Hälsningar och lycka till med din ansökan!
    Peter syv