Anonym
    Jag har gjort min ansökan hos några fotbollsgymnasium innan deadlinen som var första december. Jag har dock nu i efterhand upptäckt ett annat fotbollsgymnasium som jag aldrig skrev in i min ansökan (sjölins) och skulle gärna vilja provträna och börja där. Jag vet ju att deadlinen var den första december men kommer det att komma fler möjligheter i framtiden efter att man har börjat på gymnasiet?
    • : "Dead"-line är för att hållas. Om man kunde ansöka även efter "dead-line", då skulle det inte vara "dead-line" ju. Man kan inte söka efter sista ansökningsdag, tyvärr.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    enligt våra uppgifter har Sjölins gymnasium Södermalm öppet hus nu på lördag, den 19 jan 2019 - kl. 12. Jag vill råda dig gå på öppet hus och där fråga om skolan kan hjälpa dig på något sätt, trots att dead-line redan har passerats.
    Vänligen
    ANNA

    • : Dålig tajming för mig, har fotbollscup hela lördagen. Har bara blivit kallad av 1 av mina fyra val och den skolan har inte den linjen jag vill gå på (ekonomi inr ekonomi). Vill verkligen inte gå miste om chansen att kombinera fotboll med valfritt ämne men jag vill fortfarande bara gå ekonomi, ekonomi. Har ingen aning om vad jag ska göra. Tack för svaret iallafall!
    • Anna : Det är mycket möjligt att det är nu för sent eftersom SISTA ansökningsdag var 1 december 2018. Men försök få hjälp av SYV på din grundskola; du kan också prata med din idrottslärare - det blir i alla fall inte sämre om du försöker. ... Annars så går det förhoppningsvis spela fotboll ändå - utanför skolan, till exempel; och så vet vi att allt fler gymnasieskolor erbjuder LIU (lokal idrottsutbildning) = möjlighet att utöva idrott.