Linnea

    Hej, Jag undrar om man kan komma in på gymnasiet om man har f i matte på höstterminen och om man blir godkänd på vårterminen? Vilka betyg är det man söker in med?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,

    man söker egentligen med betyg som kommer att stå i SLUTBETYGET från Grundskolan. De ämnen som läses under vårterminen i åk9 är det betyg från vårterminen som gäIIer, däribIand betyg i Matematiken.

    Får man F i matte från vårterminen i åk9, blir man tyvärr inte behörig till något nationelIt gymnasieprogram. Man bIir i så faII behörig tiII IM, Introduktionsprogrammen >>.

    Bästa hälsningar

    ANNA