Hej Petra,

    rektor på din dotters gymnasieskola borde kunna lägga upp utbildning på längre tid än 3 år; läkarintyg kan krävas för att rektor skulle kunna fatta det beslutet.
    Mitt bästa råd är att du/ni pratar med rektor; visar upp intyget från läkare och kommer överens med rektor om hur din dotters studiesituation kan lösas på bästa sättet.
    Det borde gå att lösa att lägga upp utbildning på längre tid än 3 år.
    Det görs idag bl a för elitidrott-elever, t.ex.

    Bästa hälsningar

    ANNA