Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Tyra, eftersom du är 16 år gammal - tror jag inte du undrar om Gymnasiestudier. Stämmer det? Distansgymnasiet heter Korrespondensgymnasiet >>, och erbjuder några högskoleförberedande program.
    För övrigt, så läser man på "vanligt sätt" - med lärarledda lektioner ... Hermods distans erbjuder distans för elever som bor utomlands pga deras föräldrars arbete.

    Svar på dina frågor om man på gymnasiet kan läsa "delvis distans" och om alla gymnasieskolor erbjuder distans är, alltså, Nej.

    Hälsningar

    Peter SYV