Frida

    Om man går i en fysisk skola, går det att begära av de att man vill läsa distans? Inte Korrespondensgymnasiet. Klarar inte av mer att gå till skolan varje dag pga personliga skäl.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Frida,
    om din skola gäller studier på gymnasiet så är distansstudier är möjliga på Korrenspendensgymnasiet som på försök får tillstånd av Skolverket att bedriva distansstudier; de andra gymnasieskolorna i Sverige och på de svenska skolorna utomlands har inte tillstånd att bedriva distansstudier, därför är det tyvärr inte möjligt.
    Vänligen
    Julia syv