Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Hassan!
    Formellt sett, så är du behörig att med godkänt betyg från Matte 2b - läsa Matte 3c.
    Dock kan det bli svårt att klara kursen i spår "C" för att det är en svårare kurs (3c är svårare än 3b).

    Om man har svårt för matte men ändå vill klara matte på nivå 3 - rekommenderar vi att man läser Matte 3b.
    Om man måste klara av just Matte 3c, då är det bra att man innan dess läste 2c.

    Har man, däremot, lätt för matte och t.ex. har betyget A i Matte 2b, borde det inte vara några större problem att med godkänt resultat avklara Matte 3c.

    Jag hoppas att du nu fick svar på din fråga!
    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare