Nora

    Hej! Jag undrar om man kan läsa snabbare engelska i gymnasiet? Alltså som att Natur och Teknik läser snabbmatte? Sen undrar jag också om det finns några gymnasium som har Samhäll-Beteende linjen på engelska i Stockholm? Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Nora,

    engelska läser man - på gymnasiet - oftast i "vanlig takt"; om man går på ett högskoleförberedande program, läser man Engelska 5 under årskurs ett; sedan Engelska 6 - under årskurs två. Det finns också en valbar kurs Engelska 7 som kan läsas under årskurs tre (om eleven vill och om gymnasieskolan kan erbjuda det).
    Gillar du språk och har lätt för språk - kan jag rekommendera att du kikar närmare på HU/språk: Humanistiska programmets inriktning Språk >>

    SA/inriktning Beteendevet. finns i Stockholm på ca 30 gymnasieskolor. På Internationella-kunskapsgymnasiet >> bedrivs Delar av undervisningen på engelska.
    Kika också lite närmare på Jensen-gymnasium-internationella >>.