Ruba
    Hej! Jag ska läsa till receptarie och ska läsa fristående kurser i samtidigt. Kan jag söka till masterprogrammet direkt efter jag klarar mitt sista år i receptarieprogrammet. Ni vet att man anmäller sig till ett program från mars till april och under denna tid jag ska läsa fortfarande till receptarie och ha bara 165 poäng. Vet inte om de hinner ge mig 180 poäng före den 20 juni?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ruba!

    jag tycker du ska göra ansökan och kryssa i rutan "ska komplettera innan sista kompletteringsdag". Det är många som är i samma situation, som söker vidarestudier, när deras "underliggande" studier inte är avklarade. De som sköter antagning till högskoleutbildningar är vana vid det.

    Hoppas du kommer in! Jag ska hålla tummarna för dig!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare