Simon
    Hej,

    Jag har nyligen fått mina slutbetyg i alla kurser. Jag har fått 4 B och resten A. Jag fick B på engelska 5 och 6, Men A på engelska 7. Vidare fick jag B på svenska 1 men A på svenska 2 och 3. Slutligen fick jag B på spanska 3 men A på spanska 4. Alltså, varje kurs jag fått B på har jag senare fått A (bara språkämnen). Jag finner det mycket beklämmande att detta sänker mitt snitt från 22.5 till 22.1 då de senare kurserna i språk testar samma sak som de tidigare kurserna (fast i högre nivå). Det är ju ganska konstigt att jag får ett lägre snitt på grund av detta. Ifall jag fick B på fysik 1 och A på fysik 2 skulle jag förstå detta då fysik 1 och fysik 2 testar olika saker. Men språkkurserna testar i princip samma saker. Finns det något jag kan göra för att påverka detta? Eller måste jag helt enkelt bara acceptera att jag har fått 22.1 för då är det inte längre säkert att jag kommer in på läkarprogrammet i karolinska till våren i och med att BIex gruppen tas bort.
    Tack i förhand för svaren.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    För att höja redan satta betyg kan man anmäla sig till Prövningar.