Daniel SYV

    hej,

    det finns fristående kurser och program (sammansatta kurser) - på många olika lärosäten i Sverige - så på något sätt har med Kriminologi att göra; se exempelvis i listan på lärosätenas gemensam hemsida Studera.nu/kriminologi - sök på "kriminologi" eller "kriminolog" på Studera.nu/jämför-utbildningar - och du får fram listan, som du kan sedan begränsa på t.ex Termin då utbildningen startar.

    Sedan, under vilka institutioner eller fakultet de kurser och program ligger - kan vara olika på olika högskolor/universitet.
    Vänd dig också gärna till studievägledare på de aktuella utbildningar som dagligen jobbar just med de utbildningar; de kan, förhoppningsvis, ge den hjälpen du behöver.

    Hälsningar
    D: