Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ali,

    komvux i olika kommuner har olika utbud. Teknik1 kan finnas i utbudet på komvux i din kommun (där du är folkbokförd); om den inte finns, så kanske kan komvux köpa den kursen för dig i en närliggande kommun eller på distans, men det kan du inte kräva, utan bara be om... Om komvux i din kommun inte kan erbjuda dig läsa den kursen, fundera över att försöka hitta var du kan göra Prövningen i den kursen. till prövningar förbereder man sig på egen hand (självstudier; privat lärare, annat... vad man själv kommer på).

    Hälsningar
    Mikael syv

    • Ali : jag befinner mig helsingborg, finns det där?
    • Anna : Vilken kommun är du Folkbokförd i?
    Anna SYV på FrågaSYV

    Om du är folkbokförd i Helsingborg - ställ frågor om utbud på komvux till [email protected]