Anna
    Hej!
    Jag vill läsa en utbildning på universitet som kräver behörighet i matematik 3. Jag vill helst börja i höst men har inte behörighet än. Går det att göra prövning i maj och kunna börja i höst även fast sista ansökningsdagen har varit då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,

    kika gärna på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum - sista kompletteringsdag är 20 juni 2019. Det går alltså att Komplettera t om 20 juni i år; men självaste ansökan måste göras senast 15 april.
    ang. om du lyckas hitta var du kan göra prövning i matematik 3 - kan inte vi svara på fråga syv. Prövningar kan finnas att göra till och med sista veckan i maj, men alla tillfällen kan redan vara uppbokade. Det är svårt att hitta var man kan göra prövning. Vi hoppas du hittar. Lycka till!

    vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare