Sofia
    Hej! Mitt barn går på teknikprogrammet men orkar inte med studietakten. Hon ämnar att söka till ett nytt program till hösten. Kan hon ta bort vissa kurser denna termik och ändå behålla studiebidraget?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det bestämmer rektor på elevens gymnasieskola på så sätt att ... CSN går på de uppgifter som skola rapporterar in och om skola rapporterar in till CSN att eleven läser på heltid, då får eleven studiehjälpen (deltidsstudier ger inte rätt till studiehjälpen).