Marina
    Hejsan! Lillsyrra går i åk9 och ska söka till gymnasiet i år. Hon säger att hon vill bli djursjukskötare och tänker söka till Naturbruksprogrammet men djursjukskötare är ju en högskoleutbildning om jag förstår det rätt. Blir hon behörig på naturbruksprogrammet?
    Tackar på förhand för ett snabbt och utförligt svar!
    Gillar er sida, här har jag läst mycket nyttig info hittills! Marina

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    hej Marina!
    Svar på din fråga finner du i en sammanställningen på den här sidan http://www.fragasyv.se/info/djursjukskotare-pa-nb

    Kort svar: ja, det går att bli behörig till djursjukskötare på Naturbruksprogrammet men man måste välja de rätta valbara kurser.
    Jag rekommenderar inriktning Djur på NB men det gå att bli behörig även på en annan (valfri) inriktning på NB.

    Bästa hälsningar och återkom om något är oklart!
    ANNA