Emma
    Hej! Jag ska ansöka om att läsa ett naturvetenskapligt basår på Göteborgs universitet och på Linnéuniversitetet i Kalmar, och det är jag 100% säker på att jag vill söka. Om jag skickar in min ansökning på antagning.se idag och sedan kommer på imorgon att jag vill söka fler utbildningar, kan jag göra det då eller måste man samla alla sökningar och skicka in de tillsammans? Eftersom man ska sätta de i rangordning vilket program som ska ligga högst.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,
    man ska sätta utbildningarna i rangordning; dock borde det finnas möjlighet att ändra sin ansökan t o m 15 april 2019 men för att vara helt säger läs info på www.antagning.se och du kan också ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 på vardagar kl.9-16
    Det är Antagning.se som tar emot och administrerar ansökan till högskoleutbildningar i Sverige.
    Fråga syv kan inte ta ansvar om de ändrar reglerna eller om ngt. tekniskt fel skulle göra att det inte skulle gå att ändra en redan inskickad ansökan - därför är det bättre att du utgår från den info som finns på Antagning.se´s hemsida eller får svar direkt från Antagning.se

    Det är Inte "först-till-kvarn"-principen och därför finns det inte någon större anledning att skicka in sin ansökan redan nu, utan du kan gott vänta till t.ex 10 april  och skicka din ansökan då.
    Att vänta till absolut sista dagen, den 15 april 2019, vill vi Avråda ifrån - detta pga i fall ngt. tekniskt fel inträffar eller om man kommer på någon viktig fråga att ställa - kan det bli för sent då...
    Så, gör gärna din ansökan senast den 14 april som är dagen innan sista dagen att göra ansökan.
    Vänligen
    ANNA