Lovisa
    Hejsan!
    Jag har planerat att byta både program och gymnasium, och i min kommun är valperioden mellan 7 Januari - 1 Februari. Och det är så att jag inte riktigt vet om jag kommer hinna söka i den perioden. Finns mer information jag skulle vilja ta reda på innan och saker jag vill kolla upp. Så därför känner jag mig stressad då den håller på att rinna ut. Tänkte därför kolla ifall det går att söka i omvalsperioden? Vet om att det går att göra sina val i den EFTER att man gjort sina val i den första "riktiga" perioden. Men undrar om det går att göra sina val för första gången i bara den. Dvs. om man inte gör några val i perioden som pågår nu, utan bara i omvalsperioden.
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lovisa,
    det brukar gå att göra sitt gymnasieval för första gången i Omvalsperioden, men - eftersom de olika Gymnasieantagningskanslierna gör på lite olika sätt - råder jag dig att söka svar hos just ditt antagningskansli (för att vara helt säker).

    Kontaktuppgifter till alla de olika antagningskanslierna finner du på

    www.antagningskanslier.se