Ja, du kan söka två Olika och ännu fler Olika program på samma eller på Olika gymnasieskolor, men du måste prioritera - "i första hand"... "i andra hand" osv.

    Ex. kan du i din gymnasieansökan ha

    1. NaturvetenskapsprogrammetÖstra Reals>>

    och 2. EkonomiKlara Norra>>
    eller

    1. Ekonomi>>Klara Norra
    och 2. Naturvetenskap, NA>>Östra Reals.

    Alternativ nr.1 är det som du HELST AV ALLT VILL GÅ PÅ.
    Alternativ nr.2 är det din "nästan favorit"
    Alternativ nr.3 är det ngt. som du också gärna kan tänka dig...

    och så vidare...

    som sista alternativet, t.ex alternativ nr.10 - kan du ha någon utbildning som du /i värsta fall/ kan tänka dig.

    Givetvis ska man inte söka någon utbilnding som man absolut inte vill gå.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : ok vad bra, tack för svar!
    • Anna : sök FLERA OLIKA ALTERNATIV. I första hand till den utbildning som är din absoluta Favorit, men för övrigt till minst 4-5 olika utbildningar. Det finns bara fördelar i att söka till flera utbildningar, inga nackdelar.