Hej Ali,
    det finns väldigt många olika yrkeshögskoleutbildningar och i jan-febr 2020 kommer ännu fler dyka upp på www.yhguiden.se
    Yrkeshögskola kräver inte nödvändigtvis Examensbevis eller "fullständig gymnasiekompetens"; yrkeshögskoleutbildningar kan man komma in på även utan fullständiga gymnasiala betyg och även /ibland/ om man ej uppfyller behörighetskraven - detta för att yh får ta in obehöriga /vilket högskola-universitet inte kan göra/.
    Du kan därför söka till många olika yrkeshögskoleutbildningar, även om de kräver programmering 2 och du inte har läst den kursen, till exempel... men sök gärna läsa kurserna på komvux, som krävs till yh-utbilndingar... det är lättare att komma in på yh om man är Behörig.

    Se exempel på yh inom programmering:

    sti-stockholms-tekniska-institut/javautvecklare-sti-stockholm
    ec-utbildning/javautvecklare-malmö
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/java-enterprise-utvecklare
    nackademin/it-sakerhetstekniker-nackademin-stockholm
    utbildning/cm-education-ab/futuregames-2d-graphics
    handelsakademin/front-end-developer-handelsakademin-goteborg
    utbildning/nackademin/devops-integrerare
    handelsakademin/back-end-developer-handelsakademin-goteborg
    teknikhogskolan/net-utvecklare-teknikhogskolan-goteborg
    jensen-yrkeshogskola/cloudutvecklare-azure-jensen-goteborg