Lilly
    Hej! det är såhär att jag tog mig in på ett naturbruksgymnasium 2016 med inriktningen smådjur men pga mitt mående klarade jag inte ens av första dagen där. Så sedan hösten 2016 har jag inte studerat eller något alls men det vill jag ändra på nu. Men det jag undrar är om det finns så man kan studera något om djur på distans?
    Och om det då skulle handla om att studera från ett gymnasium distans eftersom jag blir 18 i sommar eller om det är något annat ställe man ska studera ifrån?

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lilly,

    det är jättetråkigt att du på grund ditt hälsotillstånd ej kunde läsa den utbildning som du vill läsa, där du hade utbildningsplats och som du tycker passar dig /till innehåll och/eller inriktning - Djur/.

    Du blir i sommar 18 år och kan därför nu söka till folkhögskolorna.
    Kika gärna på Studieform Folkhögskola>>>. Det finns ca 150 olika folkhögksolor i Sverige och varje folkhöskola är som ett eget litet företag; det skiljer sig mellan vilka utbildningar som erbjuds; många folkhögskolor utanför stora städer har Internat/elevboende.
    Det kan erbjudas utbildningar på distans... kika på det, om du vill.

    Naturbruksprogrammet på gymnasiet erbjuds tyvärr inte på distans.

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hej, det stämmer tyvärr att NB >> - finns ej på distans. Komvux kan ha vissa distanskurser som ingår i djurskötar-utbildningen, men utan examensbevis eller studiebevis blir du behörig att läsa på komvux tidigast från 1 juli det kalenderåret du fyller 20 år.

    Vänligen
    L.

    Liselotte