Jonna
    Jag ska börja plugga utvecklingstudier i höst men vill även åka på utbyte senare och plugga spanska. Är det möjligt att plugga utvecklingstudier och spanska till C nivå och få en "dubbelkandidat"? Kan man då även ta en master inom utveckling eller är ämnena för olika?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om studier i utlandet får tas in i svensk högskoleexamen, beslutar varje lärosäte (lokalt); du måste därför vända dig till den skola där du vill ta ut din examen.

    Att ta ut flera kandidatexamina är inte förbjudet; om du uppfyller kraven för flera examina, kan du ta ut dem, men ang.krav (förutom de Generella, att kandidat måste innehålla 180 HP och av dem minst 90 bör vara i huvudämnet), måste du få svar från just det lärosäte, där du vill ta ut examen/examina.

    Studie- och yrkesvägledare