Filip
    När man ansöker för tekniksprånget, beds man skriva sitt snitt betyg. Och jag undrar kan man bara hitta på vilket snitt betyg man vill eller kontrolleras/rättas det på något sätt? Isåfall varför?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Filip,

    om du menar Tekniksprångets praktik >> - så kan du med fördel vända dig direkt till dem. vi på Fråga SYV kan inte de detaljerna, t.ex varför de frågar efter betygssnittet eller om de kontrollerar... Allmänt, så uppmanar vi folk att vara Ärliga. Det är lätt att kontrollera vilka betyg man har då betyg är offentliga uppgifter. Det blir väldigt pinnsamt om man ljuger och blir påkommen. Så, vi uppmanar att vara ärlig.
    Varför de frågar efter betygssnittet - kan vara för att i fall det blir många som söker, kanske inte alla kan komma med - och urval ska behöva göras.
    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare