Anna
    Hej!

    Jag har nu arbetat som musiklärare inom grundskolan åk 3-6 i ett år och som det ser ut just nu kommer jag även fortsätta i alla fall en termin till. Jag är väldigt intresserad av att läsa vidare till lärare men inte via grundlärarprogrammet utan fristående kurser och sedan VAL. Kan man få tillgodose det arbete man gjort som lärare "istället" för att göra all VFU? Läste någonstans att man kunde göra detta men minns inte vart jag hittade det.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Anna,

    du måste fråga på den lärarutbildningen som du går på ... men jag kan tänka mig att du får Nej som svar; detta för att på VFU har man vissa uppgifter som man på praktiken måste genomföra och man får besök från handledare/högskolelärare som är med på lektionerna och typ "godkänner" eller i alla fall ger feed-back. Det är i alla fall vad jag har hört från f d studernade på lärarutbildningar.
    Hälsningar
    D: