Chloe

    Hej! Om det är så att man inte får högsta betyg på allt man gör första gången i gymnasiet kan man då komplettera innan man går ut gymnasiet? Om man då valt till sina extra meriter redan men av någon anledning inte får ihop 22.5 om man tex gjort sämre ifrån sig i något annat ämne om det är möjligt att läsa nåt extra? Jag vill ju söka till läkarprogrammet och vet att det krävs högsta betyg.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Chloe, kompletteringar gör man efter gymnasiet.
    På gymnasiet råder jag dig göra så gott du kan, och om du behöver komplettera - är det en senare fråga, som blir aktuell när du är klar med gymnasiet.
    Tips! kika på möjlighet att göra Högskoleprovet. HP placerar dig som sökande till en högskoleutbildning i ännu en urvalsgrupp, i vilken du har ännu en chans att komma in och få utbildningsplats.

    Vänligen
    L.

    Liselotte